Засідання професійної спільноти вчителів
У період з 02.09.2021 р. по 15.09.2021 р. консультантами Центру професійного розвитку педагогічних працівників проведено ряд онлайн-засідань для професійних спільнот вчителів де обговорювались методичні рекомендації щодо вивчення навчальних предметів у 2021/2022 н.р..
В онлайн-заходах взяли участь вчителі закладів загальної середньої освіти Саф’янівської сільської ради.
Директор Центру Кір'як М. Д. ознайомила вчителів математики з основними вимогами при плануванні роботи та особливостями викладання математики на новий 2021/2022 н.р.. Було рекомендовано при підготовці до ЗНО-2022, ознайомитися з офіційним звітом про проведення ЗНО в 2021 році, який розміщено на сайті УЦОЯО. Звернути увагу на психометричні характеристики завдань сертифікаційної роботи з математики та загальні висновки щодо результатів виконання завдань сертифікаційної роботи. Вчитель Першотравневського ЗЗСО Павленко Є. О. надала вчителям математики рекомендації щодо організації змішаного навчання.
Апостолакі Л. С. з вчителями української мови та літератури обговорила «Пріоритетні напрямки вивчення української мови та літератури в 2021/2022 н.р.». Надала посилання на чинні навчальні програми та методичні посібники для підготовки до уроків з української мови, літератури та зарубіжної літератури, які розміщені на офіційному сайті МОН України. Спільно з головним спеціалістом Управління освіти було проведено онлайн-нараду щодо пріоритетних напрямків роботи психологічної служби у системі освіти на 2021/2022 н.р. для практичних психологів та соціальних педагогів.
Мурсалимова І. І. зупинилася на основних вимогах щодо початку нового 2021/2022 н.р. для спільноти вчителів суспільствознавчого напряму, іноземних мов, трудового навчання. Проаналізувала основні труднощі у складанні ЗНО з англійської мови та історії України в закладах загальної середньої освіти Саф’янівської сільської ради. Нагадала вчителям англійської мови вимоги щодо складання календарних планів та особливості заповнення шкільної документації. Подякувала вчителів щодо участі у пілотному проєкті Британської Ради по впровадженню Нового Державного стандарту НУШ в 5-6 класах. На установчому вебінарі з вчителями суспільствознавчих дисциплін були обговорені програми та надані рекомендації щодо заповнення шкільної документації, проведення контрольних та практичних робіт за класами, ведення та перевірки зошитів.
Консультант звернула особливу увагу вчителів трудового навчання та технологій на формування змісту технологічної діяльності учнів, яка здійснюється на основі проєктної діяльності. Обговорювалась навчальна програма курсу за вибором з креслення. Підіймалося питання змішаного навчання, впровадження навчального предмету «Технології» в 10-11 класах.
Ніколаїця О.Д. детально обговорила питання організації роботи на новий 2021/2022 н.р. зі спільнотою вчителів фізичної культури та «Захисту України», біології, хімії, географії, фізики. Ознайомила вчителів з навчальними програмами, підручниками, які рекомендовані МОН України для вивчення предметів природничого циклу. Звернула увагу на календарне планування, оформлення записів у класному журналі. Підкреслила, що для вивчення природничих наук, слід спрямувати навчальний процес на формування ключових і предметних компетентностей та слід приділити увагу виконанню практичних робіт, експериментів, міні-проєктів.
Суттєвою загальною рисою навчальних програм з фізичної культури та «Захисту України» є надання вчителю більшої свободи в питаннях планування освітнього процесу. Фізична культура є важливим предметом сьогодення для збереження і зміцнення здоров’я нації. Тому для учнів рекомендована щоденна ранкова зарядка та використання нетрадиційних методик (дихальна гімнастика, аеробіка тощо) в навчальний процес.
Раділова С.С. провела онлайн-засідання для спільнот вчителів початкової освіти, болгарської, молдовської мов та вчителів художньо-естетичного циклу. Детально зупинилася на основних моментах календарного планування, оформлення журналів та формувальному оцінюванню учнів, результати якого відображаються вербальною оцінкою (згідно вимогам НУШ). Відмітила пріоритетні напрямки вивчення болгарської та молдовської мов. Підкреслила, що у навчанні мистецтву в основній та старшій школі пріоритетом залишається органічне впровадження компетентнісного, інтегрованого, діяльнісного, особистісно-орієнтованого підходів. Вчитель образотворчого мистецтва Старонекрасівського ЗЗСО Мирошнікова В.М. акцентувала увагу, що необхідною умовою реалізації завдань мистецької освітньої галузі є дотримання інтегративного підходу у навчанні, нагадала про особливості організації дистанційного навчання.
Запорожан І. О. ознайомив вчителів інформатики з методичними рекомендаціями щодо викладання інформатики у 2021/2022 н.р. та використання цифрових технологій для організації освітнього процесу . Консультант продемонстрував спільноті нові підручники інформатики 8 класу, що отримали цьогоріч гриф «Рекомендовано МОН». Звернув увагу на нові вимоги до оформлення та оснащення кабінетів, використання програмного забезпечення при викладанні предмету.
На онлайн-засіданні рекомендовано вчителям інформатики звернути увагу на актуальні питання впровадження в освітній процес сучасних інноваційних технологій, перехід до компетентнісної моделі STEM–навчання, застосування нових методичних підходів, проблему активізації науково-технічної творчості.
Усі консультанти нагадали вчителям про можливості сайту та оформлення замовлення консультацій у гугл-формі.